Bicikli ‘mozdony’, zuhogó eső és fluoreszkáló számháború: a berni és a zürichi cserkészek biciklitúrája június 5-6.

Szerző: Krekuska Róbert Közzétéve:

Helyszíni riport következik!
Lassan jön a jó idő és enyhülnek a szigorítások…! Kihasználva a lehetőséget a berniek főszervezésével megvalósítottuk körzeti szinten a régen tervezett kerékpáros kirándulást. A keretmesét az «Utánam srácok» filmsorozatnak címe képezte. Melyik őrs a gyorsabb, erősebb és ügyesebb?
A szombat reggeli találkozón elkezdett cseperegni. Mire elindultunk, már szakadt az eső és a térképet oda kellett kötöznöm a bicikli kormányához.
Útközben állomások voltak: elsősegély tudásunkat kellet bemutatnunk, aztán «bicikli vonatot» képeztünk. Kaptunk hozzá hosszú kötelet, amivel sorban összekötöttük a bicikliket. A «mozdony» megpróbálta elindítani és húzni a «vagonokat». A mi mozdonyunk igen erősnek bizonyult, az egész 5 vagonból álló vonatot sikerült elindítania!
Az aznapi utolsó állomásnál esővédő tetőt kellett építenünk két ponyvából, méghozzá minél gyorsabban. Praktikus feladat, hiszen még mindig esett az eső!
Tovább tekerve gondosan figyeltük a körülöttünk fekvő tájat, mivel egy fénykép kihívást kellett az utunk folyamán készítenünk. Különböző állatokkal és tárgyakkal kellett ‘szelfiznünk’ vagy olyan fényképet készíteni, amin senki sem érinti a földet.
A szállásunknál vacsora és tábortűz után éjjeli számháborúra indultunk. A számok fluoreszkáló festéktől világítottak, mégsem lehetett őket könnyen leolvasni. A csata végén fáradtan érkeztünk vissza a házhoz, ahol a szalmában mély álomba merültünk.
A következő nap már az ég is kitisztult és szárazon tudtuk folytatni a biciklitúránkat. Egyik állomásnál megmutathattuk, milyen ügyesen tudunk lopakodni. Aztán morze-üzenetet küldtünk az őrs többi tagjának. Végülis célba értünk és gyönyörű napos időben búcsúztunk el egymástól!